V súčasnej dobe, kedy je plochodrážnych jazdcov málo ako šafránu, kluby a aj jednotlivci hľadajú možnosti efektívnejšej výchovy plochodrážnej mládeže. Rovnako je tomu aj v Žarnovici. Marek Ziman kvôli tomu cestoval do Poľska.
Kým v minulosti bola razená teória, že záujemcovia o plochodrážne remeslo by mali začínať hneď na klasickej motorke 500 ccm, posledné desaťročia dávajú za pravdu tým, ktorí tvrdia, že treba začať čím skôr a na rôznych menších motocykloch, respektíve slabších motoroch. V posledných rokoch sa tomuto trendu nevyhla ani žarnovická Speedway Academy a tak sú v klubovej dielni okrem klasických motocyklov zaparkované aj štyri s objemom motora 125 ccm. Sú však osadené v klasických veľkých rámoch s kolesami používanými aj pri 500 ccm a jazdí sa na nich na klasických dráhach.
Pred niekoľkými týždňami prejavil záujem Marek Ziman vyskúšať si jazdu na 125 ccm aj na krátkej dráhe, miniovále. Cieľom bolo zvýšenie počtu pretekov a samozrejme zlepšenie ovládania motorky v šmyku, keďže na miniováloch si to vyžaduje špecifický štýl jazdy. Marek najprv štartoval na pretekoch v Čechách na veľkej rámovine, čo síce zvládal, ale na miniovál to nebolo ideálne. No pred pár dňami sa to zmenilo. „Vďaka ústretovosti firmy Shupa, sme získali motorku s menším rámom aj kolesami, priamo určenú na jazdu na miniováloch,“ začal rozprávanie otec Mareka Zimana, Peter. Prvá skúška takéhoto motocykla o objeme motora 125 ccm prebehla v Žarnovici v zákrute pri depe, následne bol dohodnutý tréning v poľskom Rybniku na tamojšom miniovále aj s domácimi pretekármi. V pondelok preto vycestovala posádka klubovej dodávky v zložení Marek Ziman, Peter Černek, Adam Beňo, Peter Ziman do Rybnika, kde sa k nim pridal aj tréner Martin Gavenda. „Po príchode do depa MKMZ Rybki Rybnik, nás srdečne privítali rodicia ďalších jazdcov. Boli sme prekvapení z tak pekného speedway areálu a hlavne zo samotnej malej dráhy,“ pokračoval v rozprávaní Peter Ziman. „Tréning mal presné pravidlá, ktoré boli dopredu vysvetlené samotným trénerom MKMZ Rybki Rybnik. Po úvodnom zahriatí motora, sa išlo v štvorici na dráhu, kde si jazdci vyskúšali štarty a to z každej dráhy na dve kolá. Prvé štarty si Marek zvykal na posed, ako aj samotnú jazdu na novej motorke s menším rámom a kolesami od českej firmy Shupa, ktorá je predovšetkým určená na krátku dráhu. Bolo vidieť, že Marek sa zo začiatku snažil nájsť ten správny postoj v háku, nakoľko celá motorka je úplne iná, menšia, ako tá, na ktorej trénuje na klasickej dráhe. Po prvej tréningovej jazde dostal Marek v depe pár rád od skúseného jazdca a trénera Martina Gavendu, mechanici Peter Černek a Adam Beňo upravili prevod a zapaľovanie, čo sa ukázalo v druhej tréningovej jazde to správne nastavenie a Marek začal „brúsiť“ dráhu tak, ako sa v Poľsku patrí… Štarty boli super a motorka sa správala tak, ako chcel jazdec. Bolo vidieť, že Marek vie dosť rýchlo čítať geometriu trate, ako neskôr poznamenal aj tréner Krzysztof Cap. Každým kolom sa zlepšoval a bolo vidieť, že sa na novej motorke cíti dobre. Bola to Marekova prvá jazda na malej motorke na krátkej dráhe, spoločne s kvalitnými jazdcami klubu MKMZ Rybki Rybnik, kde si odniesol skvelý zážitok a ďalšiu skúsenosť,“ uzavrel Marekov otec.
„Trénink byl výborný , Marek se s malou motorkou hodně rychle vžil a pak v posledních jízdách ukázal jak se vyhrává stylem start-cíl . Ten přechod z velké klasické motorky na malou mu nedělal žádný problém a bylo vidět ze to pro něj byla hračka. Hlavně ta malá motorka funguje na malé dráze mnohem líp . Chtělo by to ještě nějaký závod a věřím , že by Marek dokázal se vytáhnout někam vysoko,“ nešetril chválou po tréningu ani Martin Gavenda.
Najbližšie plány Mareka Zimana čo sa týka minioválov sú ešte preteky 19. októbra v Prahe a samozrejme ďalšie tréningy v Rybniku. Okrem toho by chcel zasiahnuť aj do pretekov v Poľsku, kde sú v kalendári ešte štyri podujatia na miniováloch. Tam to bude, ale záležať, či mu to Poliaci dovolia.