V nedeľu 20. októbra vyvrcholil Pohár priateľstva posledným kolom v českom Divišove. Preteky boli zároveň posledným vystúpením našich plochodrážnikov v tejto sezóne. Druhým miestom sa prebojovali na stupne víťazov aj v konečnom poradí.
Pôvodný termín posledného kola bol o týždeň skôr a v Kopřivnici. Nakoľko, ale dráha na severe Moravy prechádza rekonštrukciou, dostali preteky náhradnú lokalitu v Divišove. Sem sa v nedeľné ráno začali schádzať pretekári jednotlivých tímov, aby bojovali o ligové body. Pokým v prípade priebežného vedenia ukrajinského Rivne, ho mohli ohroziť iba pražskí pretekári, súboj sa črtal aj o tretie miesto, kde priebežne viedol Diedenbergen. S čím však nikto nerátal, bolo ukrajinské zakopnutie. Ak si totiž človek neznalý pomerov zadá do GPS vyhľadávať Divišov, nájde mu aj tri lokality s týmto názvom. A práve Ukrajinci zamierili k tomu „nesprávnemu“ Divišovu. Okrem toho, že urobili nejakých 150 zbytočných kilometrov, len tak tak stihli samotné preteky. Dosť ich to v priebehu pretekov poznačilo, čo využili ich súperi a favorizovaní pretekári z Východu, tak museli s vypätím všetkých síl brániť svoju pozíciu lídra.
Naši pretekári začali celkom dobre. V úvodnej jazde dva body priviezol Jakub Valkovič, keď odvážnym manévrom v prvej zákrute predbehol Lysaka a Kovácsa. V druhej jazde si bod na úkor Fazekasa priviezol Ján Mihálik. Tretia jazda priniesla jeden z najkrajších súbojov dňa medzi našim Martinom Málekom a Ukrajincom Levišinom. U nás populárny Mates s rutinou veterána odrážal útoky dravého Levišina, pričom obaja balansovali na hrane pádu. Okulahodiaci súboj nakoniec rozhodol skúsenejší Mates a Žarnovica sa razom delila o prvé miesto práve s Rivne. Prvú sériu zakončil smolný okamih, keď na štarte potiahla spojka do pásky Davida Pacalaja a ten bol vylúčený.
Aj ďalšie jazdy priniesli pekné súboje, predbiehania, ale aj smolné okamihy. Tie sa síce najprv vyhýbali nášmu tímu, no postupne sme aj tak strácali kontakt s vedúcou Prahou. Naopak, súboj o druhé miesto s Rivne sa odohrával do posledných jázd. Pred nasadzovacími jazdami sme tak mali síce šesťbodovú stratu na Prahu, ale remízu s Rivne a vedenie o dvanásť bodov pred Diedenbergenom. Hneď úvodná jazda z poslednej série na chvíľu zmrazila plány dostať Žarnovicu pred Rivne. Na štarte zhasol motor Jakuba Valkoviča a ten ho v snahe naštartovať premárnil dve minúty a keďže druhú motorku nemal pripravenú, bol vylúčený za nedodržaný časový limit. To do jazdy už predtým nenastúpila Celina Liebmann, ktorá mala pád a z pretekov odstúpila. Na štarte zase pretrhol štartovaciu pásku Ukrajinec Fedorčuk a jazdu sám odjazdil Hájek. O to viac potom mrzela Jakubova smola. Ako sa neskôr ukázalo, pokým v našom tíme išlo o ojedinelý smolný okamih, Ukrajincov sprevádzal do konca pretekov. V osemnástej jazde totiž jeden bod priviezol Ján Mihálik, keď Lysak ani nestúpil do jazdy. V devätnástej jazde mal na vedúcej pozícii pád Mielničuk, ktorý síce hneď naskočil na motorku, no súperov už nedobehol. Jazdu v peknom štýle vyhral David Pacalaj, keď už druhýkrát v ten deň porazil európskeho šampióna do 19 rokov Jana Kvěcha. To vlastne v predstihu zabezpečilo naše druhé miesto v pretekoch. V poslednej jazde však išiel naplno ešte Martin Málek. Zo štartu sa dostal do súboja na lakte s Levišinom, ktorý skončil vo výjazde z prvej zákruty na zemi. Štart sa opakoval znova. Tu už Mates išiel na istotu, pokým Levišin ako z dela viedol a zvyšoval svoj náskok až kým v poslednom kole opäť nespadol.
Preteky opäť ukázali, že samotná súťaž má zmysel, keď sa jazdci vedia postarať o skvelé napínavé momenty a nie sú potrebné pritom ani veľké hviezdy. Náš tím vďaka druhému miestu a lepšiemu bodovému zisku z jednotlivých pretekov, preskočil Diedenbergen a obsadil bronzovú priečku.
Výsledky:
- Praha 42 (Daniel Klíma 13, Jan Kvěch 12, Petr Chlupáč 10, Filip Hájek 7)
- Žarnovica 31 (Martin Málek 11, David Pacalaj 9, Ján Mihálik 7, Jakub Valkovič 4)
- Rivne 25 (Marko Levišin 11, Stanislav Mielničuk 11, Vitalij Lysak 2, Nazar Fedorčuk 1)
- Diedenbergen 17 (Nicolas Vicentin 6, Dennis Fazekas 5, Roland Kovács 4, Celina Liebmann 2)