Na žarnovickú dráhu opäť pribudne materiál

0
379

Posledné preteky na žarnovickom ovále sa odjazdili 6. októbra, avšak to neznamená, že na dráhe sa nič nedeje. Po náročnej sezóne a posledných pretekoch členovia klubu už v stredu 10. októbra dávali dole nafukovacie mantinely, aby sa mohlo na dráhe pracovať.

Po sezóne 2017 bol na dráhu privezený nový materiál približne 260 ton z blízkeho lomu – Sokolca. Pre tento rok už klub neplánoval ďalšie navezenie, nakoľko ide aj o finančne náročnú záležitosť. To však dorazila správa, že v kameňolome sa nazbieralo niekoľko tisíc ton materiálu, ktorý je dokonca ešte lepší, než ten, ktorý sa dovážal doteraz. Ide totiž o kameň frakcie 0 až 4 mm a nepremývaný, tzn. aj so spojivom, dôležitým na spájanie materiálu. Na to klub zareagoval okamžite. Nakoľko ide o mestský majetok, oslovil mesto, ktoré prisľúbilo na nákup materiálu 2 000 eur. Klub sa dohodol s firmou SOS Truck, ktorá materiál navozí a vzápätí ďalšia firma zo Žiaru nad Hronom sa postará o frézovanie celej dráhy, aby sa materiál poriadne zmiešal. Už len samotné frézovanie nie je lacná záležitosť, keď firmy vlastniace frézu majú cenník od 1 až do 4 eur na meter štvorcový, čo znamená pri veľkosti našej dráhy 400 metrov pri vnútornom okraji, niekoľkotisícovú investíciu. Medzitým však bude v permanencii aj klubový gréder, ktorým sa materiál popresúva na miesta, kde ho najviac treba. Cez zimu tak bude dráha aj s novou vrstvou „odpočívať“ a uľahne sa, aby na jar bola na 100% v poriadku a nemusela sa toľko na poslednú chvíľu valcovať, tak ako to každoročne robia profesionálne kluby napr. v Poľsku.

Prvá skúšobná fúra bola navezená (24 ton) už začiatkom minulého týždňa a dnes sa začalo s vozením zvyšných fúr, pričom zajtra (v utorok) by mal byť nový materiál na dráhe. Povrch žarnovickej dráhy sa tak postupne mení zo žltého dolomitu na tmavší, aj keď plánovaných 330 ton materiálu je „len“ 1 centimeter povrchu celej dráhy. Treba však pripočítať vlaňajších 260 ton a 300 ton spred štyroch rokov a už sú to cca tri centimetre. Aj tak postupne sa dá táto finančne náročná záležitosť zvládať.

Predchádzajúci článokNaši reprezentanti ukončili sezónu v Braile
Ďalší článokJan Kvěch: „Najnebezpečnejším súperom je David Pacalaj“
mm
Predseda Speedway Clubu, dlhodobý autor článkov zo sveta plochej dráhy.