Posledné kolo MACEC Cupu, ktoré bolo v sobotu na programe v rumunskej Braile so začiatkom o 15.00 hodine, ukončilo sezónu aj pre dvojicu našich pretekárov. Ján Mihálik a Michal Danko cestovali prvýkrát do Rumunska, kde si zmerali sily s pestrou konkurenciou.Posledné kolo MACEC Cupu, ktoré bolo v sobotu na programe v rumunskej Braile so začiatkom o 15.00 hodine, ukončilo sezónu aj pre dvojicu našich pretekárov. Ján Mihálik a Michal Danko cestovali prvýkrát do Rumunska, kde si zmerali sily s pestrou konkurenciou.
Posledné kolo MACEC Cupu, ktoré bolo v sobotu na programe v rumunskej Braile so začiatkom o 15.00 hodine, ukončilo sezónu aj pre dvojicu našich pretekárov. Ján Mihálik a Michal Danko cestovali prvýkrát do Rumunska, kde si zmerali sily s pestrou konkurenciou.
Už len cesta do Braily cez veľký kus samotného Rumunska je veľkým zážitkom. Aj posádka osobného auta, ktoré šoféroval Ing. Jakub Zliechovec a viezol v ňom nielen mechanika Peťa Černeka a pretekára Jančiho Mihálika, ale aj jeho kompletnú motorku, si vybrala síce časovo náročnejšiu, ale o to krajšiu cestu Transfagarasan, ktorá je lemovaná neskutočne peknými kopcami, pohľadmi do hlbočín a má zákruty, ktoré auto neraz vracajú akoby naspäť…
Preteky sa ako neraz v takýchto podmienkach, niesli v duchu priateľských vzťahov o čom svedčila aj spoločná akcia ešte v dopoludní z ukrajinskou výpravou. Nástup krátko po 15. hodine priviedol hlavných aktérov pred tribúnu, ktorá čuduj sa svete, nemala ako tá žarnovická, socialistické drevené lavičky, ale plastové sedačky. Inak samozrejme všetko po rumunsky. „To tam je taká stajňa, ani lavičky tam nemajú,“ zhodnotil krátko po príchode na štadión depo Michal Danko. Jazdcov však privítali v zákrutách nafukovačky tak dôverne známe …., ktoré v minulosti päť rokov tvorili bezpečnostný prvok žarnovického oválu.
Po nástupe sa začalo hneď zostra. „V prvej jazde mal Mišo slabý štart. Rumun Comanescu padol pred ním v druhej zákrute a Mišo vletel do neho a zrušil svoju motorku. Na opakovaný štart si zobral druhú, no nemal ju pripravenú a na štarte mu zdochla a ostal stáť, takže bez bodu,“ písal cez facebook priebežne o pretekoch Ing. Jakub Zliechovec. Comanescu robil rozruch aj v ďalšej jazde s druhým našim zástupcom, keď stihol dvakrát padnúť. Janči sa však nedal vyviezť z miery a po prvej jazde, kde došiel druhý za Čechom Petrákom, bol druhý aj tentoraz za Čechom Škurlom. Ani v druhej svojej jazde Michal Danko nebodoval, keď tentoraz nestihol dvojminútový limit. Až v tretej sérii si pripísal prvý bod a rovnako bol na tom aj v ďalších dvoch jazdách. Tak dokončil preteky s tromi bodmi. Janči po štyroch bodoch v prvých dvoch jazdách mal jednobodový zápis v tretej jazde a vo štvrtej došiel do cieľa posledný. V poslednej sérii si však pripísal opäť dva body, keď za sebou nechal aj svojho reprezentačného kolegu. V konečnom účtovaní mu to vynieslo v pretekoch ôsme miesto.
Výsledky:
1. Marko Levišin, Ukrajina 15
2. Patryk Wojdylo, Poľsko 14
3. Przemyslaw Liszka, Poľsko 13
4. Michal Škurla, Česká republika 11
5. Jaroslav Petrák, Česká republika 11
6. Patrik Mikel, Česká republika 11
7. Andrei Popa, Rumunsko 8
8. Ján Mihálik, Slovensko 7
9. Milen Manev, Bulharsko licencia SMF 7
10. Vitalij Koval, Ukrajina 6
11. Alesandru Toma, Rumunsko 6
12. Mateusz Tudžiez, Poľsko 3
13. Michal Danko, Slovensko 3
14. Florin Barabascu, Rumunsko 2
15. Stefan Popa, Rumunsko 1
16. Gabriel Comanescu, Rumunsko 0
17. Vitalij Lysak, Ukrajina 0 v 1.sérii po páde odstúpil
Celkové poradie po štyroch kolách MACEC Cupu ovládol Ukrajinec Marko Levišin pred Bulharom so slovenskou licenciou Milenom Manevom a Maďarom Rolandom Kovácsom.