Novinky zo žarnovickej plochej dráhy

0
541

Začiatok apríla prinášal na žarnovickú plochú dráhu v minulých rokoch prvé preteky, nehovoriac o tréningoch. O všetkom rozhodovali poveternostné podmienky. Dnes je tomu inak. Počasie, aj keď nie práve to dnešné, je dlhodobo prajné a trénovať by sa dalo už skoro mesiac. No proti tomu všetkému sa stavia súčasná situácia ohľadne šírenia COVIDu 19 a opatrenia s ním spojené. V Žarnovici sa však na koniec tejto situácie nečaká so založenými rukami.

Blížiaci sa termín českej 1.ligy, ktorej prvé stretnutie je naplánované na 20. apríla v Prahe, rozbehol intenzívnejšie prípravy aj na žarnovickom ovále. Snaha smerovala k tomu, aby sa prípadný prvý tréning mohol uskutočniť  v sobotu 10. apríla. Podpísanie zmluvy s mestom na výpožičku štadióna pre tréningy, kompletná rekonštrukcia čerpacieho zariadenia na vodu pre úpravu dráhy, spojazdnenie zazimovaných cisterien a veľa ďalšieho sa rozbehlo, aby bolo všetko pripravené. Bohužiaľ situácia ohľadne koronavírusu sa síce zlepšuje, no opatrenia stále zostávajú prísne a okrem zákazu vychádzania stále platí aj zákaz organizovania akýchkoľvek tréningov a športových akcií, mimo profesionálnych klubov a športovcov, ktorí si musia žiadať výnimky. Takým bol napríklad tréning Martina Vaculíka. V utorok prebehla k tejto veci aj komunikácia klubu s Úradom verejného zdravotníctva, z ktorého sme dostali všetky informácie potvrdzujúce nemožnosť trénovania. Z toho dôvodu sa tréningy našich plochodrážnikov posúvajú zatiaľ na neurčito, kým ich nepovolia opatrenia hlavného hygienika.

Optimisticky však znejú aspoň správy okolo prác na štadióne. Vďaka iniciatíve členov a sympatizantov SC Žarnovica, ktorí sa zhostili prác a klub zatiaľ aj financovania, prebieha na štadióne rekonštrukcia čerpacieho zariadenia, ktorým sa napĺňajú cisterny vodou na polievanie dráhy a takisto sa tým zabezpečuje aj polievanie trávnika na ihrisku pre futbalistov. Staré hrdzavé rúry, zbytočné a vzduchprepúšťajúce ventily a rôzne odbočky, zapríčiňovali časté zavzdušňovanie a problémy pri plnení cisterien. Touto rekonštrukciou, by sa mal spomínaný problém vyriešiť.

Taktiež sa muselo prikročiť k prerobeniu brány, ktorou popri depe vychádza na ovál technika upravujúca dráhu. Pri rekonštrukcii veľkej tribúny, mestský projektant akosi pozabudol na túto bránu a po rozšírení bezbariérového vstupu na tribúnu znížil otvárateľnosť brány, pričom bol problém dostať sa s technikou na dráhu. Po ohlásení tejto závady sa štyri mesiace nič nedialo a po urgencii to majiteľ štadióna riešil zásahom do konštrukcie brány, čím ju ešte viac oslabil a brána sa tak nedala takmer zavrieť. Klub preto prikročil k rekonštrukcii spôsobom, ako to žiadal už predtým, zúžením brány, pričom sa dosiahne jej otvárateľnosť dostatočná na prejazd techniky.

Predchádzajúci článokGarry Stead spomína na Žarnovicu v dobrom aj keď Zlatá prilba mu nebola súdená
Ďalší článokDavid Pacalaj končí svoju plochodrážnu kariéru
mm
Predseda Speedway Clubu, dlhodobý autor článkov zo sveta plochej dráhy.