Tak ako každý rok aj v sezóne 2020 sa bude SC Žarnovica starať o svojich pretekárov aj tým, že im poskytne možnosť štartovať v čo najväčšom počte pretekov, najmä v tých ligových. Z toho dôvodu bude štartovať v dvoch ligových súťažiach, čo je síce o jednu menej než vlani, ale to ešte nebude znamenať menej pretekov.
V uplynulých troch sezónach štartoval SC Žarnovica v troch ligách. Účasť v toľkých ligách a najmä v Extralige bola náročná z rôznych pohľadov. V prvom rade išlo o to, že naši pretekári nie sú profesionáli a ako takí chodia buď do školy alebo do práce a keďže česká Extraliga sa takmer výhradne jazdí cez týždeň, museli si oni, ich mechanici a členovia tímu brať dovolenky a potom dochádzalo k problémom s ich nasadzovaním najmä v druhej polovici sezóny, kedy mali tieto možnosti už vyčerpané. Ďalším vážnym dôvodom, prečo Žarnovica v sezóne 2020 bude chýbať v Extralige je fakt, že ide o kvalitnú súťaž, kde mnohokrát popri českej plochodrážnej špičke štartujú aj niektorí pretekári z Grand Prix, či širšej svetovej špičky. To malo našim pretekárom pomôcť vo vývoji. Po troch rokoch však ani jeden z nich nedokázal pravidelne získavať v stretnutiach čo len 7-8 bodov a keď sa už zdalo, že nadchádza ten čas, prišli zranenia, ktoré ich pribrzdili, či dokonca stáli na konci ich kariéry. Ďalšou nevýhodou je skutočnosť, že Martin Vaculík, je pretekárom Grand Prix a zároveň má profesionálne povinnosti v poľskej Ekstralige a tým pádom boli problémy s jeho častejšími štartmi v tíme, čo bolo kľúčové vo výkonnosti tímu ako sa ukázalo aj v uplynulej sezóne, že pokým bol v tíme buď sme víťazili, alebo boli blízko najvyššieho stupňa víťazov.
Samozrejme svoje zohrali aj financie. Účasť v takejto súťaži nepodporuje cez dotácie ani štát a ani mesto. V prípade štátu je tu dlhodobý nezáujem o športy mimo futbalu, či hokeja alebo neolympijské športy. V prípade mesta je tu problém, že mesto nechce suplovať štát štátnou pomocou, ktorej kritériá by dotácia na takúto súťaž spĺňala. A keďže okrem našich mladých pretekárov a Martina Vaculíka je potrebné pre dobrý výsledok mať v tíme aj zahraničnú hviezdu, nie je v záujme klubu doplácať cudzincov, keď sa môže radšej zamerať na svojich pretekárov v súťažiach, v ktorých budú mať lepšiu možnosť bodovať a ktoré budú kvalitatívne vyrovnané.
Preto sa SC Žarnovica rozhodol štartovať v 1.lige a Pohári priateľstva a vynechať Extraligu. Zároveň je dobrou správou, že sa počet tímov v 1.lige zvyšuje a zvyšuje sa aj počet kôl. Oproti vlaňajšku k Pardubiciam, Kopřivnici, Prahe a Žarnovici pribudne aj spojený tím Chabařovíc a nemeckého Meissenu, čo znamená nárast kôl z pôvodných štyroch na šesť (po jednom kole aj v Chabařoviciach a Meissene).
O to isté sa snaží klub aj v Pohári priateľstva. Nádherné súboje počas všetkých minuloročných kôl mohli presvedčiť fanúšikov, že o dobré preteky sa nemusia starať iba svetové hviezdy, veď vždy sa rozhodovalo o víťazovi v posledných jazdách. Účasť v súťaži pre sezónu 2020 potvrdili okrem Žarnovice aj nemecký Diedenbergen a česká Praha. Ukrajinské Rivne sa ešte nevyjadrilo, ale do súťaže sa zapojí slovinské Krško. To znamená, že s Rivne to bude päť tímov a bez neho štyri ako vlani. SC Žarnovica však vyvinul snahu o zvýšenie počtu kôl a bude sa jazdiť nielen u každého účastníka, ale navyše aj na dráhach na Morave v Kopřivnici a Březolupoch. V konečnom dôsledku by to malo byť 6 až 7 stretnutí vyrovnaných tímov. Ale predovšetkým takmer všetky počas víkendov.